Hi ha una gran varietat d’eines col·laboratives,
actualment relacionades amb el concepte Web 2.0, el qual implica un canvi de
paradigma en la concepció d’Internet i les seves funcionalitats, donat que
s’abandona la seva marcada unidireccionalitat.
Enfront pàgines web estàtiques (Web 1.0) de les
tradicionals, on els seus visitants solament poden llegir els continguts oferts
pel seu autor o editor, en la Web 2.0 tots els cibernautes poden elaborar
continguts i compartir-los, opinar, etiquetar o classificar...
El Google Apps és un dels canals asíncrons
de multidireccionalitat limitada. És un conjunt d’aplicacions associades als
comptes de correu Gmail o XTEC. Per poder comprovar i utilitzar aquesta
aplicació, el professor ens va proposar diverses activitats. En primer lloc,
vam utilitzar un full de càlcul per crear una taula amb els nostres noms,
colors i números preferits. En aquesta quadrícula, vam quedar enregistrades
tots els alumnes d’Alfabetització Digital de segon curs d’educació infantil. A
més, vam crear un text, tot inventant-nos una història ben original per treballar
l’escola del futur. A través del Google Drive, havíem d’afegir un comentari a
l’anterior realitzat, de manera que, aquest document compartit entre totes les
companyes de classe, va convertir-se en una història creada entre totes.
Finalment, vam elaborar un formulari amb una enquesta sobre els continguts de
l’assignatura (8-10 preguntes). Després d’haver-lo creat de forma individual,
el vam haver de compartir amb 4 companyes per tal que aquestes el
responguessin. Personalment, em va agradar utilitzar aquestes aplicacions perquè no les coneixia i no les havia utilitzat anteriorment. Crec que són molt útils i positives, ja que permeten treballar de forma col·laborativa a través d’Internet i també compartir les tasques i feines realitzades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario